• Templates
  • Online invoicing
  • Archives of Documents
  • Contact
  • SK
  • Contact

  • FAQ
  • blog
  • References
  • Innovations

  • About the company
  • Price list
  • Services
    • Accounting services
    • Single-entry bookkeeping
    • Double-entry bookkeeping
    • Processing payrolls
    • Processing VAT
    • Processing comprehensive financial statements
    • Processing income tax returns of legal entities
    • výmena účtovníka
    • Auditing activities
    • Audits according to IRFS
    • Audits according to Slovak legislation
    • Audits of bookkeeping and bookkeeping procedures, audits of running statements
    • Audits of internal control processes
    • Legal services
    • Processing and reviewing contracts
    • Founding and sale of ready-made companies
    • Registration of changes into the Business Register
    • Ultimate user of benefits, Registration into the Business Register
    • Further legal services according to the client's requests
    • Advisory
    • Tax services



  • Services
    • Accounting services
      • Accounting services
      • Single-entry bookkeeping
      • Double-entry bookkeeping
      • Processing payrolls
      • Processing VAT
      • Processing comprehensive financial statements
      • Processing income tax returns of legal entities
      • výmena účtovníka
    • Auditing activities
      • Auditing activities
      • Audits according to IRFS
      • Audits according to Slovak legislation
      • Audits of bookkeeping and bookkeeping procedures, audits of running statements
      • Audits of internal control processes
    • Legal services
      • Processing and reviewing contracts
      • Founding and sale of ready-made companies
      • Registration of changes into the Business Register
      • Ultimate user of benefits, Registration into the Business Register
      • Further legal services according to the client's requests
    • Advisory
    • Tax services
  • Price list
  • About the company
  • Innovations

  • References
  • blog
  • FAQ
  • Templates
  • Contact

  • SK



Zobraziť účtvnícke služby Schovať účtvnícke služby
Single-entry bookkeeping
Double-entry bookkeeping
Processing payrolls
Processing VAT
Processing comprehensive financial statements
Processing income tax returns of legal entities

Výmena účtovníka nie je žiadna veda!

V dnešnej dobe, kedy je problém nájsť skutočne dobrého účtovníka, ktorý bude riadne a včas plniť zverené úlohy, a zároveň nachádzať nové riešenia v boji s neustále sa meniacimi účtovnými zákonmi, veľa obchodných spoločností a podnikateľov sa rozhodne ponechať si pôvodných zamestnancov. Nie vždy to však je optimálne riešenie. Práve naopak, veľa krát je toto riešenie len odsúvanie problémov v čase.

My Vám v našom článku predstavíme hlavné dôvody, kedy a prečo je nevyhnutné vymeniť vášho firemného účtovníka alebo účtovnú spoločnosť, resp. aké kritéria zvoliť pri jeho alebo jej výbere.

Zmena účtovníka je možná kedykoľvek

Mnoho spoločností a podnikateľov žije v mylnej predstave, že k tomu, aby bolo možné vymeniť svojho účtovníka, je potrebné vyčkať do konca účtovného obdobia, resp. obzerať sa len po takých odborníkoch, ktorí používajú totožný účtovný softvér, s ktorým pracoval aj ich predchodca. Ani jedno z týchto tvrdení nie je pravda. Každá spoločnosť a každý podnikateľ má možnosť siahnuť po novom účtovníkovi prakticky kedykoľvek počas roka a môže ho nechať pracovať v systéme, ktorý bude pre neho, prípadne pre spoločnosť najvýhodnejší.

Druhou, často oveľa väčšou chybou je, keď spoločnosti alebo podnikatelia odkladajú výmenu svojho účtovníka do posledného momentu a sú potom nútené doplatiť na jeho prílišnú chybovosť. Pre podnikateľa je oveľa efektívnejšie, pokiaľ sa snaží prácu svojho účtovníka pozorovať dlhodobo a vycítiť prípadné signály, ktoré by mohli byť predzvesťou neželaných problémov.

Signály, ktoré si treba všímať pri práci účtovníka

Komunikácia: V prípade, že váš účtovník nekomunikuje s vami vhodným spôsobom, nedvíha telefóny a neodpovedá bezodkladne na e-maily, neplní si riadne a včas svoje úlohy a neupozorňuje ani na prípadné riziká, tak je to pre firmu jasný signál, že niečo nie je v poriadku.

Chybovosť: Ako sa hovorí, mýliť sa je ľudské, no časté pochybenia vo vybraných účtovných postupoch môžu mať za následok menšie či väčšie sankcie, ktoré sa v konečnom dôsledku môžu negatívne odraziť nielen na hospodárskom výsledku spoločnosti, ale aj na jej dobrom mene vo vzťahu k príslušným inštitúciám.

Neochota: Podozrivou pri práci vášho účtovníka môže byť aj neochota pre zavádzanie nových postupov či inovatívnych riešení, ktoré by mohli podnikaniu, ako aj spoločnosti alebo podnikateľovi pomôcť rýchlejšie napredovať.

Výber nového účtovníka

V prípade, že ste vo Vašej spoločnosti zaznamenali vyššie spomenuté nedostatky a radi by ste Vaše účtovníctvo posunuli výrazne dopredu, tak cesta k novému (aj externému) pracovníkovi môže byť ľahšia, ako by ste čakali.

Skutočnosť, ktorá v dnešnej dobe určite neplatí je zaužívané pravidlo, aby ste si vyberali účtovnícku spoločnosť alebo účtovníka výhradne z blízkeho okolia, a to najmä z dôvodu preferovaného osobného kontaktu. Doba pokročila tak, že všetky úkony, od počiatočnej konzultácie, pravidelných reportov, či vykonania a odovzdania zverených úloh, sa dajú dnes vykonávať aj na diaľku. Rovnako platí, že všetky dokumenty môžu byť vytvárané elektronicky a zasielané e-mailom alebo ukladané na vopred dohodnuté úložisko dát. Prípadné osobné stretnutia s Vašim účtovníkom by mali byť skôr výnimočnými, najmä pri riešení určitých problémov, investičných zámerov alebo krízových situácií.

Pri nástupe nového účtovníka do Vašej spoločnosti je dôležité, aby si od svojho predchodcu vyžiadal všetky potrebné doklady za obdobie od začiatku účtovného roka, až do dňa odovzdania jeho práce. Sú to najmä:

▶ hlavná kniha
▶ účtovný denník
▶ zoznam neuhradených záväzkov
▶ zoznam neuhradených pohľadávok
▶ zoznam dlhodobého majetku
▶ kompletná inventarizácia účtov
▶ zoznam zamestnancov a karty zamestnancov
▶ zmluvy a ostatné dokumenty

So spoločnosťou VELOX, s.r.o. je účtovníctvo hračka

Pokiaľ chcete zveriť Vaše účtovníctvo do rúk skutočných odborníkov, ktorí sú schopní ponúknuť Vašej spoločnosti komplexné riešenie za rozumnú cenu, tak jasnou voľbou pre Vás môže byť naša účtovnícka a audítorská spoločnosť VELOX, s.r.o., ktorá pôsobí na slovenskom trhu už od roku 2009, t.j. viac ako 10 rokov, pričom neustále rastie a rozširuje portfólio svojich služieb.

Za našim úspechom stoja nielen renomovaní pracovníci s dlhodobými skúsenosťami, ale aj moderné online nástroje, vďaka ktorým bude pre Vás účtovníctvo skutočnou hračkou.

Pracujeme tak, aby klient nevedel,
že účtovníctvo existuje.

Našim heslom a našou prácou sa neustále pokúšame o to, aby sme sa postarali a vyriešili maximum vecí za Vás, aby ste sa Vy mohli naplno venovať podnikaniu. To znamená, že po úvodnom nastavení systému spolupráce sa už nemusíte z účtovných záležitostí starať takmer o nič, jedinou Vašou úlohou bude doručiť nám (dohodnutou formou) účtovné doklady a zmluvy a informovať nás o Vašich zámeroch. My následne zabezpečíme všetko tak, aby sme nielen naplnili, ale predčili Vaše očakávania od externej účtovnej spoločnosti.

kontaktovať +421 903 657 750


Bratislava
Bárdošová 33
831 01

Leopoldov

Chosing a reliable partner in the field of accounting and taxes is not easy

By making professional decisions, a personal meeting can be crucial.

+421 903 657 750 velox@veloxsro.sk
VELOX, s. r. o.
Ivánska cesta 5285/91
821 04 Bratislava
Prevádzka v Leopoldove:
Holubyho 280/11
920 41 Leopoldov
ID: 44725906
TAX NUMBER: 2022805697
VAT NUMBER: SK2022805697


Contact us anytime



  • About the company
  • Price list
  • FAQ
  • References
  • Správa o transparentnosti
  • Accounting services
  • Auditing activities
  • Legal services
  • Advisory
  • Tax services
  • Templates
  • Online invoicing
  • Archives of Documents
  • Contact

+421 903 657 750
created by artexe.sk